Del 1: Början av en Comeback

 
 

Då var det dags igen att börja skriva av sig lite..För drygt 7 månader sen gick jag in till ishallen för Kalmar HC och försökte få tag på någon som kunde hjälpa mig med mitt sug för att bli hockey målvakt åter igen då det var hela 8 år sen jag spelade seriöst..Jag kom i kontakt med en tränare vid namn Torgny som hjälpte mig att komma ut på isen snabbt, första träningen var otroligt tuff för mig, jag hade spänt alla mina skydd extremt hårt och bara kände att inget var som jag ville ha det men fortfarande tog jag mig ut på isen.

Efter att ha åkt runt ishallen cirka 7 varv så var det dags för att ta några skott av "Togge" jag kände direkt att jag hade ingen skridsko kontroll eller stance kontroll men jag ville försöka, det var bara hybrid räddningar och benen kände direkt att det här var extremt jobbigt, jag började tro att det var försent för mig att ta upp hockeyn igen men jag ville verkligen det här så jag gav inte upp, jag började att åka på varje Allmänhetens åkning i veckorna för att lära känna mina skridskor och få tillbaka den känslan man en gång haft, men sen hände något som ej fick hända tyvärr....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback