Dingblog

 
 
För ungefär 4 år sedan bloggade jag på en av Sveriges största Gaming blogg vid namn Dingblog och det va nog det bästa jag varit med om när det kommer till min Gaming karriär och det är just därför jag kommit igång med skrivandet igen och den här gången gäller det mest om min Målvakts karriär, men självklart kommer jag att skriva om andra saker så som fitness och vad som sker i min vardag. Så se till att börja läsa bloggen för ett äventyr du sent kommer att glömma, jag sitter aldrig still. Lite info för folk som inte vet eller kände till Dingblog kan läsa lite om det här nere.

Skaparen bakom sidan Marilyn är troligtvis mest känd för att varit en av huvudpersonerna bakom det legendariska WoW-guildet Nihilum. För lite mer än ett år sedan startades Dingblog.com upp. Tanken bakom sidan är att alla som vill ska få en plattform att driva en blogg. Gemensamt finns ett spelintresse även om långt ifrån alla bloggar handlar om spelande. Sidan växte snabbt och har vid dagsdatum 1300 registrerade bloggare, 6700 inlägg har skrivits och 66000 kommentarer har gjorts. Dingblog fanns t.ex. på plats på Dreamhack Stockholm och i samarbete med Steelseries hade ett stort bås där deltagare kunde utmana Loda mfl.

En ny sida kodad från scratch
I framtagning av den nya sidan har man valt att börja om helt från början. Det handlar alltså inte om en uppfräschning med nya features. Huvudfokus har varit att få sidan mer användarvänlig och framförallt lyfta fram alla användare ännu mera på framsidan. Dingblog behåller sina populära bloggare så som alla våran DotA-favorit Loda, det anrika WoW PvP-guildet Doom Squad och racerstjärnan Jake mfl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback