Del 2: Onödig skada och matchspel


Något hände som inte fick hända, jag var och åkte på Allmänhetens åkning med några vänner och jag körde med mina benskydd för att få snabbare känsla med dem, det gick väldigt bra och det var trevligt men sen skulle jag slänga mig ner på knä i fart för att typ fula mig, när jag väl slänger mig ner så får jag all min kroppstyngd bakåt över mina knän och då smäller det till ganska kraftigt i mitt höger knä och jag ligger där på isen och bara känner hur jäkla ont jag har och polarn skrattar sönder sig för det såg väldigt roligt ut men det första jag tänkte var att nu är det kört.
 
Jag beslutade mig för att inte gå till sjukan dagen efter händelsen då jag kollade upp vad det kunde vara och hade en vän som fick kolla på det, det var menisken som hade fått någon blödning, men jag hade verkligen bestämt mig för att inte gå till sjukan, konstigt nog tycker ni, men jag är inte så förtjust i sjukhus, jag fick en väldigt stark salva vid namn "Hästliniment" som jag använde i 3-4 veckor men jag var ej ifrån träningen, jag körde på som vanligt för det kändes okej när jag var varm runt knäskålen. Efter jag kände att det blivit bättre så blev jag förfrågad av en kille som körde med ett gäng på torsdagskvällarna som behövde en målvakt då den andra var skadad/orkade inte, jag tackade ja och började stå varje torsdagskväll och ibland på måndagskvällarna, som ni ser på bilden så är det ifrån den första kvällen jag spelade med dem, det gick sådär för att vara första gången jag spelade spel då jag inte hade någon position eller skridskokontroll för fem öre men jag gav ej upp då jag älskade hockeyn och att jag var tillbaka på isen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback