Del 6: Känner mig redo.


Jag åkte ner till ishallen 3 timmar innan träningen skulle börja. Jag ville bygga på mitt kombinat lite då det var rätt så hårda skott ifrån dem i laget och om jag nu ska lira på division 3 nivå så var det dags att bygga så man fick lite mer skydd och så att man blev större överlag. Efter att man klippt sönder ett gammalt kombinat och tejpat på det på sitt nya så blev man rätt så tjock eller ja rätt så fet faktist haha, men jag gillade det och nu visste jag verkligen om att inga puckar kunde smita under och skada mig. 

Jag hade pratat med en målvakts tränare att för mig så skulle det vara bra om jag rörde mig 30-40 minuter innan träningen så jag hoppade upp och började cykla i runt 30 min sen efter tog jag en kick dryck som jag hade fått som test, under träningen kände jag mig inte längre nervös som förra gången, det var mer jag går ut och gör min grej. Hela träningen var så bra som jag hade hoppats och till sist var det avslutning med straffar, just då var jag inte duktig alls med straffar men jag körde på och jag tog alla tre straffar medans dem andra målvakterna bara tog två stycken så det kändes skönt för mig och efter träningen var jag bara så nöjd och mitt självförtroende hade höjts.

PS: Semester i Holland just nu och kommer lägga upp lite som jag känner..

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback