Del 7: Match med Veteranerna



Tiden gick och jag hade nu spelat runt 10 träningar med Nybro Flames och även åkt med på 2 stycken borta matcher för att få mer närhet med laget och tränare. Jag började verkligen trivas i laget och det kändes väldigt rätt för mig och hur jag hade utvecklats vad enormt imot vad man hade gjort om man bara hade kört med Togge på hans träningar, jag menar det var inte något negativt med Togges träningar utan att det hade tagit enormt längre tid för mig att bli så här pass bra på så kort tid.

Jag hade även börjat träna med Veteranerna i Kalmar och där var det nästan samma tempo som i Nybro och det kändes skönt att få så pass mycket istid i veckorna. Efter årskiftet så började det rulla in lite matcher för Veteranerna som skulle möta andra lag som folk på högskolan hade fixat ihop, första matchen blev jag kontaktad om jag kunde tänka mig att stå då den andra var iväg på avslutnings middag och det var en självklarhet att jag skulle stå. Jag kände ju till alla som spelade i Finlirarna som dem kallade sig på högskolan, dem hade även tagit in 2 st extra spelare(vet ej varför, kanske rädda att förlora?) en från Växjö lakers J20 och någon från tingsryd. Jag bryr mig inte för fem öre om vilka dem tog in, jag var där för att göra mitt jobb.

Matchen började och jag kände att jag var nervös då mina ben var nästan slut, men efter lite tempo på 6 minuter så var jag i form igen. Jag började väldigt starkt och allt kändes bara så bra, allt satt på sin plats, första perjoden slutade 0-4 till oss och jag började bli lite kaxig under andra perjoden och Växjö spelaren fick ett fint läge som han satte precis 2 cm över min plock i krysset, jag var för kaxig och det var dags att lugna ner mig och spela smart istället. in på sista perjoden stog det 2-8 och jag kände verkligen att jag var på top då någon vecka innan matchen undra man om det fanns en bättre Alex där inne och då jag inte spelat match så blir det lite tufft med bara träning träning hela tiden, men den här matchen var allt jag verkligen behövde, laget var extremt nöjda med mig och hur jag hade spelat och det slutade 2-11 till oss och jag var extremt nöjd med hur jag själv hade spelat och min hållning.
 
Någon dag efter så tränade jag med Nybro Flames och då hände något som inte var kul alls, andra målvakten fick en puck rakt på halsen två dagar innan sista matchen mot Trelleborg. Alexander du kommer att få vara andra målvakt om två dagar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback