Del 12: Träningsmatch mot Åseda.


Åseda

Virserums första träningsmatch skulle spelas idag och jag själv kände mig halv redo, min kropp funkar så här att om jag tränar måndag sen torsdag och match lördag så vet jag att min kropp inte är 100% utan när jag tränar lördag till tisdag varje dag sen match torsdag så kommer jag vara klockren, så var det i Nybro i mot slutet och det är så jag måste fortsätta. Det negativa är väl att man får dra runt på sina saker hela tiden för att få så mycket isträning som möjligt. 

Match

Matchen började rätt okej men det kom fyra snabba mål i första perioden, men jag förstår den andra målvakten då det var lite ovant i början för honom. Andra perioden skulle börja och jag kände väl mest att folk var överallt i laget och jag väntade bara på att jag skulle få hoppa in och vakta målet snart. Två mål till släpptes in av oss och det stog just nu 6-2. Andra tränarn frågade om jag var redo att hoppa in, självklart svarade jag och började strecha lite! Nu var det f** min tur att visa lite vad jag gick för, det var rätt okej med folk som kollade på matchen och jag var lite nervös men det skulle inte hindra mig från att ha fokus. Sex minuter kvar av andra perioden och det kommer självklart ett friläge mot mig! Spelare går väldigt nära mig och jag förstår att han ej kommer skjuta men han går med klubben till höger sen tillbaka till vänster snabbt men som tur är jag där och hinner stoppa pucken snabbt med mitt benskydd.

Jag fick nu självförtroende tack vare den räddningen så nu var det bara att hålla i. Skott kom från höger och vänster i våran zone och jag fick verkligen känna på puck och ingen i laget hängde med deras tempo, matchen bestod av 80% i våran zone tyvärr, men jag har respekt till att det var våran första träningsmatch ihop. Friläge igen men den här spelaren drog ett skott mot mig som jag tog MEN det fanns möjlighet till en retur och jag han inte tänka utan jag hoppad fram mot pucken och ville låsa den men tyvärr så kom en klubba fram och fick in den i vårat mål, det var som sagt en 50/50 av mig där och tyvärr gick det inte hem den här gången. Perioden va nu slut och jag var nöjd med hur jag hade spelat, men det var fortfarande tjugo minuter kvar att spela.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback