Del 8: Nybro Flames - Trelleborgs IF



Matchdag mot Trelleborg och jag visste inget alls vad som skulle hända efter att andra målvakten hade fått en puck på halsen. Jag anländer till Victoriahallen för att hjälpa laget med en mässa som är i full gång med massor av barn och familjer överallt. Det första jag gör är att kolla läget med personen som fick pucken på halsen, han berättar att han tydligen hade svimmat direkt när han gått av isen men han hade ej åkt direkt till sjukhuset, något som han bör ha gjort då han fortfarande var lite svullen på halsen efter besöket men doktorn hade sagt att han bör stå över matchen men han själv kände sig rätt okej, men han skulle värma upp 30 min på cykel sen skulle han se hur det kändes och då får jag besked om jag kommer gå in som andramålvakt.

Jag sitter i omklädningsrummet med några i laget och snackar lite och samtidigt så funderar jag över om jag skulle behöva gå ut på isen. Personen kommer tillbaka efter att ha cyklat och känner sig väldigt illamående och säger "Alex du får ta min plats idag" Jag direkt börjar stretcha för att få igång kroppen lite men börjar känna något på sidan av ryggen, jag frågar våran massör om hon hinner dra ut det åt mig som hon självklart hjälper till med. MEN saken är den att det blev lite stressigt så nu blev det att ta på sig sina saker fort för att hinna med uppvärmningen.
 
Jag kommer ut på isen och är lite halv stressad/nervös men jag kör på, efter några övningar så känner jag att jag har noll kontroll över mina skridskor! FAN tänker jag, inte nu jag knöt dem för löst!! Jag kör på endå men får byta av med första målvakten och bara känner mig helt trött i benen men jag ville EJ ge upp och körde på endå. Efter uppvärmningen kände jag mig väldigt besviken för jag vet att jag hade kunnat gjort bättre ifrån mig om jag hade fixat mina skridskor(Jag är tyvärr ett kontrollfreak, stämmer inte min utrustning till 100% så funkar inte jag 100% rätt så jobbigt) men nu var det snart dags för match. När vi åkte ut på isen när hela hallen var nersläkt och eld överallt så var det faktist rätt så mäktigt då man varit ifrån det hela.

Matchen var väldigt lustig, vi tog ledning med 4-1 och under sista perioden så slutade matchen 4-5 till dem, jag kände mig extremt redo att verkligen få gå ut och visa dem vad jag kunde men tyvärr så bytte dem ej ut förstamålvakten.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback