Del 11: Nytt lag

 

Virserum
Efter en sommar med mycket jobb och inte så mycket träning så hade jag hört av mig till laget Virserum som spelar i division tre om att få börja spela där, vi hade haft några samtal under en lång period om att jag skulle få provspela med dem innan vi skulle skriva kontrakt. Tiden gick och vi var nu redan i augusti månad och jag skulle få provträna med dem. Tyvärr så kände jag två dagar innan att min hals började bli dålig och jag höll verkligen tummarna för ingen feber, men på morgonen var jag otroligt kallsvettig och då förstog jag att febern var här.

Träning
Jag var väldigt nöjd med min första träning med Virserum i Vimmerbys ishall, jag hade både kört med feber och tyvärr brutit lillfingret under träningen, men dem andra träningarna som vi körde i våran ishall i Virserum började inte så bra för mig, jag kände mig inte alls 100% och jag vet inte varför, visst jag hade köpt nya skridskor men det ska inte göra så pass stor skillnad tycker jag, jag vet att jag var väldigt nervös då alla stog o kollade på mig o nyfiken hur jag spelade sen att jag kom ifrån Nybro Flames.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback