Del 5: Tredje Målvakt


Jag vaknade upp och var otroligt nervös och ville nästan avbryta den första träningen med Nybro Flames. Jag kände mig inte redo när jag hade vaknat men sen när man hade pratat ut med min bästavän/bror Calle så beslutade jag mig för att köra, det är ju bara köra så hårt jag kan och hoppas dem har förståelse att man varit ifrån hockeyn i några år och att man precis hade börjat. Jag stog redo att bli upphämtad av två spelare från Flames vid namn JB och David, riktigt trevliga killar som frågade ut lite vem jag var och vad jag gjorde just nu i livet, det började kännas i magen att man var på väg till sin första lag träning, när jag väl hade anlänt till ishallen och man fick komma in i ett riktigt lag omklädningsrum så började man bli otroligt nervös.



Efter att man hade hälsat klart på alla spelare och tränare så var det dags att gå ut på isen, uppvärmningen kändes bra och jag kände mig redo, trodde jag. Då vi är tre målvakter så byter man av varandra under olika övningar, jag kände att jag hade rätt hållning men mina ben var inte med alls, efter drygt 20 min så var mina ben helt döda och jag byte av dem andra många gånger tyvärr, det fanns liksom ingen kraft kvar i benen tyvärr och jag började tänka mer på dem en de övningar vi höll på med, visst jag ska inte säga att jag inte var nervös för det var jag, va säkert nära att kräkas 3-4 gånger under träningen.
 
Efter träningen kände jag att jag hade försökt till 110% men jag var nervös och det tog över, men tränarna var endå nöjda med det jag hade gjort och för att ha varit borta så länge och sen att det var min första riktiga lag träning, jag själv var lite besviken men jag skulle ej ge upp och nästa träning skulle bli perfekt.
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback