Del 9: Match med Högskolan.

 
Gameday
Jag hade ingen aning om hur många som skulle komma till dagens match mot finlirarna, tränaren Togge hade sagt att det var ett gäng som verkligen skulle dyka upp från Högskolan men då det hade varit runt 4-6 stycken på träningarna så började jag tappa förtroende för dem helt och hållet. Jag hade snackat med Calle(Min bror/närmaste vän) om att han skulle få börja stå för jag kände att han behövde det mer en mig då matchen jag stog för Veteranerna gick så pass bra för mig. När vi väl kommer till ishallen så går vi in i omklädningsrummet och möts av 16 utespelare och jag direkt trodde vi hamnat fel men så var det inte haha. När jag lastat in sakerna så ser jag även att en lagkamrat ifrån Nybro Flames skulle vara med och spela för oss och det kändes skönt för mig att det fanns någon man kunde lita på.

Folk började redan att ta på sig och gå ut på isen fast det var nästan 40 min till uppvärming och nedsläpp, Calle stressade på sakerna medans jag satt och lyssnade på musik. Calle var väldigt stressad och jag tror det var för att han hade familj som skulle kolla på honom för första gången, Calle hade aldrig spelat Hockey innan jag tog upp det igen så man lärde honom så mycket man kunde. Uppvärmningen började bra för mig, tog väl ett 20 tal skott sen åkte bort och började kolla in vilka utespelare vi skulle möta, jag kände igen alla förutom två stycken som dem hade lånat in sig, jag var inte orolig för fem öre då jag tränat med dem övriga och kände till deras spel sätt.

Matchen är i full gång och jag står vid sidan och kollar på Calle, det dröjer inte länge innan Calle släpper in ett mål tyvärr, och blir väldigt arg och slår med klubban, något jag sagt att han ej ska göra för det blir då lättare för motståndarna att läsa av dig. Första perioden är spelad och jag pratar med Calle som är riktigt arg och besviken efter att ha släppt in 6 mål, men det var som jag sa till honom att du har ingen hållning i kroppen och flyttar dig ej snabbt sen ingen puck läsning, Calle åker tillbaka ut arg för att han ej kunde ta mina ord (tyvärr) period två börjar och jag sa till mitt lag att jag åker ut nästa gång Calle släpper in ett mål. 


Jonathan Quick?
Calle släppte in ett mål och kastade klubban åt helv*** då orkade jag inte mer, det var min tur att lösa det problem vi hade nu som var 7-1. Andra period var nästan slut men jag skulle bara hålla nollan. Kvällen innan hade jag även kollat hur Jonathan Quick spelade och rörde sig ute på isen och jag kände att det var en skön stil han körde med så ville pröva det, det blev väldigt många skott på mig men jag klarade tiden som var kvar med att hålla nollan. Tredje perioden började och det var återigen många skott på mig men sen blev det straff till dem andra (självklart) det var en väldigt bra spelare vid namn Victor som har spelat för Kalmar HC innan, jag skulle bara ta den och förr var jag ej bra på straffar men hade som sagt övat övat övat på det som bara den och han åkte snabbt mot mig fintade av och gick vänster men jag var med och han lägg mig ner på mage och dra höger benet mot stolpen så den ej gick in.
 
Den känslan var så otroligt skön och nu var jag igång till max, det kom skott överallt från både vänster höger bakom mål till mitt men inga gick in, jag var så otroligt bredbent och ihoptryckt, även när det var tekning nere vid mig så tryckte jag ihop mig för att se vart pucken var då jag hade trafik framför mig, men alla skott gick nästan alltid i magen på mig och just då kände jag att det här var min stil att köra så lågt som möjligt, innan prövade jag Lundqvist stil med att stå upp och kolla efter pucken men det funkade ej för mig. Det blev återigen straff men för båda lagen, jag började och det var självklart Victor som var Revanschsugen att sätt den, han började med att gå väldigt brett från höger sidan(förstår inte varför nästan alla spelare gör så) och försökte gå förbi mig och sen lägg upp den, men jag var väldigt snabb med att slänga ut klubban och gå ner i butterfly och ta den, skön känsla igen att ta en straff av honom. Matchen slutade med förlust och jag släppte in 3 mål, jag var väldigt nöjd med mitt spel och jag brydde mig inte om dem mål jag släppte in utan körde hög fokus på att bli 100 med mig själv på isen då det var lekmatch.

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback